niedziela, 30 listopada 2014

treningowo - zima zaskoczyła biegaczy

24-30/11 [Tatry] (110/11/2650)

Ten tydzień w Tatrach uświadomił mi brutalną prawdę, że to koniec treningów szybkościowych.
Jedynymi miejscami, gdzie jest w miarę płasko i można spokojnie i bez zakłóceń (bez narażania się na setki turystów albo samochody) zrobić mocny trening, to Stadion Biathlonowy w Kościelisku lub stadion lekkoatletyczny COS'u w Zakopanem.

Gdy spadł pierwszy śnieg, pierwsze co przyszło mi do głowy, to odśnieżyć sobie (i przy okazji zrobić niezły trening siłowy) stadion w Kościelisku. Szybko jednak olśniło mnie, że to stadion biatlonowy! Przecież latem w każdy weekend ćwiczyły tam dzieciaki na nartorolkach, a teraz będą jeździć na nartach! Odśnieżanie tego stadionu to syzyfowa praca, a poza tym... ośnieżanie stadionu biatlonowego? To jak odladzanie lodowiska.

Stadion COS'u. Pamiętam jak w 2011 roku zimą zrobiono tam tor łyżwiarski. Obecnie, gdy spał śnieg, nikt go nie usunął - to informacja z piątku.

Mój plan treningowy oparty na dwóch treningach szybkościowych w tygodniu legł zatem w gruzach. A przez nagłą zmianę aury nie zdążyłam opracować planu B. W tym tygodniu nie zrobiłam więc żadnych sensowniejszych treningów, wszystko to był chaos i żywioł.

Z mocniejszych akcentów to:
- środa: nieudane interwały na szosie do Chochołowa,
- czwartek: mocniejsze wybieganie w Tatrach, 15 km plus wieczorne roztruchtanie 9 km,
- sobota: wybieganie na Drodze pod Reglami z mocniejszymi podbiegami, 13 km,
- niedziela: wybieganie 16 km.
- poniedziałek, wtorek i piątek to spokojne bieganko na Butorowym i Drodze pod Reglami.

W sumie prawie 110 km, 11 godz i + 2650 m. Udało się przynajmniej zrealizować plan zwiększania kilometrażu w porównaniu z zeszłym tygodniem.

A to parę fotek z treningów:

Tak było jeszcze w poniedziałek.


 A to już środa i kolejne piękne dni :)





2 komentarze:

  1. Tak pięknie *.*
    Nie mogę się doczekać, kiedy w domu spadnie śnieg i będę mogła pobiegać w lesie, wyobrażając sobie, że też jestem w górach!

    OdpowiedzUsuń
  2. interwały w raczkach można popróbować ;)

    OdpowiedzUsuń